3. osztálybajnokság

Döntő

1. meccs: Andris-Zsombor-Benedek 3000-2310-2300 (kép)
2. meccs: Zsombor-Benedek-Andris 3100-2800-2100 (kép)

2. forduló

# Név 1. 2. 3. Pont
1.Andris2109
2.Benedek2016
3.Zsombor1203
4.Ábel1203
5.Peti1110
6.Dávid1110
7.Bence012-9
8.Gergő003-12
Lejátszandó meccsek:
ÁbelAndrisPeti330021002000
AndrisBenceGergő290026001600kép
AndrisDávidBenedek440023000kép
DávidÁbelGergő260025002300
ZsomborÁbelBence340021001900
BenedekZsomborGergő260023002100kép
PetiZsomborDávid460024000
BenedekPetiBence260025002100kép

A csoport

# Név 1. 2. 3. Pont
1.Andris21012
2.Ábel2016
3.Gergő1203
4.Dávid1110
5.Máté1110
6.Kada012-9
7.Hanna003-12
Lejátszandó meccsek:
AndrisDávidMáté360024001500
AndrisKadaHanna670000
MátéGergőKada360024001800
ÁbelMátéHanna241024002200kép
ÁbelKadaDávid300025001600
DávidGergőHanna310021002000
GergőAndrisÁbel260025002200

B csoport

# Név 1. 2. 3. Pont
1.Zsombor2109
2.Benedek2109
3.Peti1203
4.Bence1110
5.Alex102-3
6.Bálint021-6
7.Balázs003-12
Lejátszandó meccsek:
BenedekBálintBalázs460027000kép
AlexZsomborBalázs310022002000
ZsomborBenedekBence340022001900kép
BenedekPetiAlex250024002300kép
ZsomborPetiBálint320023001600kép
BenceBálintAlex360022001500kép
PetiBenceBalázs280024002200kép

Szabályok

- A meccsek villámháborúsak (kivéve a döntőben), és speciális tematika nélküliek.
- Nem szabad Google-t vagy más keresőoldalt használni.
- Nem szabad játékon belüli segítségeket használni (papagáj, távcső, kalapács, legénység, mágikus szárny, tematikus támadás, erődépítés).
- Az esetleges lefagyásokat, stb. kompenzálni fogjuk. Próbáljunk a lehetőségekhez mérten stabil internetkapcsolattal játszani.
- Nem szabad két játékosnak megbeszélt módon összefognia egy mérkőzésben. Egyeztetés nélkül azonban nyugodtan lehet, főleg ha a bajnoksággal vagy a meccsel kapcsolatos egyéni érdekeink ezt diktálják.

Csoportkör menete

Két csoportban 7-7 ember fog megküzdeni egymással. Villámháborút játszunk, és a csoporton belül mindenki mindenkivel egyszer játszik (azaz 1 ember össz. 3 meccset játszik), az alábbi meccsek kerülnek lejátszásra: 1-2-3, 1-4-5, 2-4-6, 2-5-7, 3-4-7, 3-5-6, 1-6-7.

Mindkét csoportból a legjobb 4 jut tovább a második csoportkörbe. A csoportbeli helyezés is számít: érdemes minél jobb helyezést megszerezni, hiszen ezáltal a második csoportkörben gyengébb ellenfeleket kaphatsz.

Pontozás a csoportkörben:
- Tarolásért, azaz teljes térképes győzelemért 8 pont,
- Szokványos győzelemért 5 pont,
- Második helyért (ha nem váraztak le) -1 pont,
- Utolsó helyért, vagy ha lebontották a váradat, -4 pont.

Egy adott csoporton belül a meccsek sorrendje nem kötött, csak attól függ, hogy hogyan sikerül őket megszervezni :)

A bajnokság további menete

- A második csoportkörbe bejutó 8 embert egy csoportnak fogjuk tekinteni, és ebben a csoportban mindenki további három meccset játszik. Ezek szintén villámháborúk. Ezen három meccs eredményei kizárólagosan adják a döntőbe jutáshoz figyelembe vett sorrendet, azaz az első csoportkör pontjai itt már nem számítanak.
- Egy adott ember mindig játszik a saját csoportjából bejutott 3 ellenféllel és a másik csoport 4 tagja közül 3-mal. Azzal nem játszol, aki azonos helyezést ért el a másik csoportban, mint te. Így például a csoportelső kiváltsága, hogy a másik csoportelsővel nem kerül szembe a 2. csoportkörben.
- A meccsek lebonyolításának rendje: A1-A2-B3, A1-A3-B4, A1-A4-B2, A2-A3-A4, A2-B1-B4, A3-B1-B2, A4-B1-B3, B2-B3-B4.
- A második csoportkörből 3 ember jut be a döntőbe, ahol hosszú hadjáratos meccsekkel dől el, hogy ki lesz a bajnok. Az nyer, aki először megnyer 2 meccset. A második és harmadik helyezés sorsa kizárólag az utolsó lejátszott mérkőzésen múlik (ezzel biztosítva, hogy mindenki csak a győzelemre hajtson)!

Továbbjutási kritériumok

Azonos pontszámok esetén:
- Először az érintett versenyzők egymás elleni eredménye számít az adott csoportkörben; 2-nél több versenyző esetén ez a legyőzött ellenfelek részaránya az összes érintett ellenfél közül. Ha valakivel olyan meccsed volt, hogy mindkettőtöket levárazták, akkor ez az ellenfél 0,5 legyőzésnek számít ezen tekintetben.
- Egyenlőség esetén az érintett versenyzők ellen az adott csoportkörben szerzett előjeles pontkülönbség számít,
- Egyenlőség esetén szétlövő fordulót tartunk, ha a továbbjutás forog kockán; különben pedig csak kisorsoljuk az érintettek helyezéseit a csoportban, ha erre szükség van. A szétlövő játék villámháborús, és 3-nál több ember esetén körmérkőzést jelent. Két ember esetén a "ki nem álló játékos" esettel azonos párbajprocedúrát követjük.

Speciális szabályok

- Ha egy meccsre két játékos nem áll ki, az automatikusan tarolásnak (8 pont) számít a harmadik játékosnak, 7000-0-0 eredménnyel.
- Ha egy meccsre egy játékos nem áll ki, akkor a maradék kettő párbajként játssza a meccset, egy "szellem" játékossal játszva. A szellem játékos sosem válaszol, sosem tippel, így nem szerez területet. Várát nem szabad támadni, a két játékos egymás ellen küzd. A ki nem álló játékos 0 pontot kap; a szellem játékpontjait a két szereplő játékos egyenlően elosztja egymás között, kivéve, ha egyikük tarolta a másik várát.
- Ha "szellemes" párbajban véletlenül területet szerez a szellemjátékos (mert pl. valaki más sem válaszol), és ezáltal kettéosztja az országot, akkor is csak a megyéje támadható meg a szellemnek (amíg a játékosok nem tudják egymás területeit támadni). Ez az egyetlen olyan eset, amikor a szellem aktívan megpróbálja megvédeni a területet!


A 12.c Honfoglaló bajnoksága

Tabella

# Név User 1. 2. 3. Pont
1.Áronnodrawman31011
2.Benedekjatekos1012208
3.Andrisdermedt2208
4.Bálintasfjlkajld2026
5.Donzsoltanddon1124
6.Mátévamate2231124
7.Dávidktg561124
8.Balázsbositsb0313
9.ZsomborpitésVizElek0040

Csoportkör

A csoportkörben mindenki mindenkivel egyszer játszik, vagyis 4 fordulóra kerül sor (minden fordulóban mindenki 1-szer játszik). Minden meccs villámháborús, és speciális tematika nélküli.
A sorsolásnál a B3 jelölés a B meccs 3. helyezettjét jelenti.

1. forduló:
1. meccs (A): Benedek-Andris-Máté 5500-1600-0 (kép)
2. meccs (B): Don-Áron-Dávid 3800-2800-0
3. meccs (C): Bálint-Balázs-Zsombor 2800-2200-2100

2. forduló:
4. meccs: Dávid-Máté-[Zsombor] 2900-2700-0 (Zsombor helyett robot játszott)
5. meccs: Áron-Andris-Balázs 4500-2500-0
6. meccs: Bálint-Benedek-Don 4200-2900-0

3. forduló:
7. meccs: Áron-Benedek-Zsombor 4100-2700-0
8. meccs: Máté-Balázs-Don 2700-2600-2100
9. meccs: Andris-Dávid-Bálint 5300-1500-0

4. forduló:
Az utolsó forduló meccseit nagyjából egyidőben kell lejátszani!
10. meccs: Benedek-Balázs-Dávid 3400-2200-1600
11. meccs: Andris-Don-Zsombor 3500-2100-1600
12. meccs: Áron-Bálint-Máté 6400-0-0

Döntő

A döntőben a csoportkör 3 legjobbja vesz részt. A döntősök hosszú hadjáratos meccseket játszanak addig, amíg valaki el nem éri a második győzelmét. A bajnokság helyezéseit a döntő utolsó meccsének eredménye adja! A további helyezések a csoportkör végeredményéből adódnak.

13. meccs: Benedek-Áron-Andris 3000-2600-2400
14. meccs: Andris-Benedek-Áron 2900-2600-2200
15. meccs: Andris-Benedek-Áron 3000-2600-2300

Az osztály Honfoglaló-bajnoka: Andris!

Játékszabályok

- Nem szabad Google-t vagy más keresőoldalt használni.
- Nem szabad játékon belüli segítségeket használni (papagáj, távcső, kalapács, legénység, ejtőernyő, tematikus támadás, erődépítés).
- Az esetleges lefagyásokat, stb. kompenzálni fogjuk.
- Ha egy meccsre két játékos nem áll ki, az automatikusan tarolásnak (4 pont) számít a harmadik játékosnak, 7000-0-0 eredménnyel (default).
- Ha egy meccsre egy játékos nem áll ki, akkor a maradék kettő robotjátékossal játssza le a meccset. A robotjátékost csak akkor szabad támadni, ha más lehetőség nincs; és ekkor sem támadható meg a vára. A ki nem álló játékos 0 pontot kap; a robot játékpontjait a két szereplő játékos egyenlően elosztja egymás között, kivéve, ha egyikük tarolta a másik várát.

Pontozás

- Győzelem=3 pont, második hely=1 pont, harmadik hely=0 pont. A teljes térképes győzelem (tarolás) 4 pontot ér.
- A második helyezett csak akkor kap pontot, ha nem foglalják el a várát. (Tarolás esetén mindkét legyőzött játékos 3.-ként kerül nyilvántartásra.)

A csoportkör rangsorolása:
- pontszám szerint,
- 2 ember közti döntetlen esetén az egymás elleni eredményük szerint,
- legalább 3 ember közti döntetlen esetén összeadjuk a csoporton belül legyőzött emberek számát, és eszerint,
- ha még mindig döntetlen van legalább 3 ember között, akkor a csoporton belüli párokhoz tartozó pontkülönbségeket adjuk össze, és eszerint rangsorolunk,
- ha még mindig döntetlen van legalább 3 ember között, akkor plusz helyosztó fordulókat tartunk!


A 10.c Honfoglaló bajnoksága

Csoportkör

A csoport
#Név1.2.3.Pont
1.Dávid (Beethoven99)2006
2.Benedek (jatekos101)1205
3.Peti (looser1998)0111
4.Máté (vamate223)0020

Meccsek:
#1 Benedek-Peti-Máté 3300-2700-1400
#2 Dávid-Benedek-Peti 3600-3400-0 (videó)
#3 Dávid-Benedek-Máté 2800-2400-1900 (videó)
#4 Peti-Dávid-Máté (ez a meccs nem került megrendezésre, tétje nem lett volna)

B csoport
#Név1.2.3.Pont
1.Zsolt (Kuchar)1206
2.Balázs (bositsb)2106
3.Csaba (Viethung)1114
4.Gergő (Beethoven99)0030

Meccsek:
#5 Balázs-Zsolt-Gergő 2600-2500-2100 (képek)
(első játék 3300-1900-2500, de Zsolt rossz internetkapcsolata miatt érvénytelen, a második játék handicapes, az első két tippkörben 1800-1200-1200 rögzített eredménnyel)
#6 Zsolt-Balázs-Csaba 6400-0-0 (megjegyzés: Balázs nem tudott tippelni az első két körben)
#7 Csaba-Zsolt-Gergő 3300-2000-1900
#8 Balázs-Csaba-Gergő 2800-2500-2000

5-8. helyosztó

Még nem lehet tudni, hogy villám vagy hosszú hadjárat lesz-e ez a kör, és egyáltalán meg lesz-e rendezve.

Ide jutottak: Peti, Máté, Csaba, Gergő

Döntő

A döntőben hosszú hadjáratos meccsek voltak.
(Az eredmény utólag, 2017.03.16-án javítva! Zsolt és Balázs egymás elleni eredménye rosszul lett beszámítva.)

#Név1.2.3.Pont
1.Dávid (Beethoven99)1205
2.Zsolt (Kuchar)1114
3.Balázs (bositsb)1114
4.Benedek (jatekos101)1023

Meccsek:
#9 Balázs-Dávid-Benedek 3500-2700-1900 (videó)
#10 Benedek-Balázs-Zsolt 3100-2500-2200 (kép a végéről)
#11 Dávid-Zsolt-Benedek 3000-2700-2500 (videó)
#12 Zsolt-Dávid-Balázs 4700-2300-0

Az osztály Honfoglaló-bajnoka: Dávid!

Szabályok

- A csoportkör villámháborús, a döntő kör hosszú hadjáratos.
- Nem szabad Google-t vagy más keresőoldalt használni.
- Nem szabad játékon belüli segítségeket használni, beleértve az ejtőernyős és tematikus támadást, valamint az erődépítést.

Pontozás

- Győzelem=3 pont, második hely=1 pont, harmadik hely=0 pont. Teljes térképes győzelem (tarolás) =4 pont.
- A második helyezett csak akkor kap pontot, ha nem foglalják el a várát.
- A csoportok első két helyezettje jut be a döntőbe.
- Csoporton belüli döntetlennél először az egymás elleni két meccsen szerzett pontok összege, majd az 1., 2. és 3. helyekből kiolvasható 3-jegyű szám nagysága dönt.
- Ezután az egymás elleni játékokban szerzett játékpontok száma, majd az összes játékpont dönt. Ha még mindig döntetlen, akkor sorsolás van.